Informujemy, iż nasz sklep internetowy wykorzystuje technologię plików cookies a jednocześnie nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w tych plikach (tzw. „ciasteczkach”).
zamknij
4 zasady dobrego snu

4 zasady dobrego snu

Sen to jedna z podstawowych czynności, na którą poświęcamy średnio 1/3 życia.

Nie bez powodu mówi się, że sen to zdrowie - w jego trakcie regeneruje się cały organizm.  Dobry sen pozwala na redukcję napięcia nerwowego, rozluźnianie się mięśni, to także sposób na odzyskanie sił po ciężkim dniu.

Co zrobić, aby sen pozwolił na dobrej jakości wypoczynek? Przedstawiamy 4 zasady, które zagwarantują zdrowy sen.

1. DOBRANY MATERAC

Podstawową funkcją materaca jest stworzenie optymalnego podparcia dla kręgosłupa. Twardość materaca powinna być dobrana pod względem preferencji klienta, jego wagi i wzrostu, należy także wziąć pod uwagę ewentualne problemy z kręgosłupem. Materac nie powinien być ani zbyt miękki, ani zbyt twardy. Ważna jest również jakość surowców, z jakich wykonany został produkt. Wybierając materac do sypialni warto też zwrócić uwagę, aby był antyalergiczny, a pokrowiec zdejmowany, z możliwością prania. Możliwość prania pokrowca na materac podniesie higieniczność produktu.
Kolejnym istotnym aspektem jest odpowiednia wentylacja wkładu materaca. Do wyboru mamy materace sprężynowematerace piankowe, materace lateksowe, materace hybrydowe, a także materace dziecięce i materace młodzieżowe.

2. WYGODNA PODUSZKA

Drugą kwestią, o którą należy zadbać, aby nasz sen był jak najlepszy, to wygodna poduszka. Wybierając poduszkę należy skupić się przede wszystkim na swoich potrzebach i preferencjach. Dla osób z problemami w górnym odcinku kręgosłupa rekomendowane są poduszki profilowane (tzw. poduszki rehabilitacyjne), których specjalnych, profilowany pozwala niwelować bóle w odcinku szyjnym. Poduszki tego typu wykonane są też z higienicznych materiałów - wypełnione mogą być lateksem lub pianką termoelastyczną, dzięki czemu są również polecane dla alergików.

Cierpiąc z powodu alergii na kurz lub roztocza szczególną uwagę należy zwrócić na wybór poduszki i kołdry antyalergicznej. Szczególnie istotne jest wypełnienie, które zostało użyte do produkcji poduszki. Rekomendowane są poduszki z wypełnieniem syntetycznym.

Poduszka syntetyczna z wypełnieniem antyalergicznym jest odpowiednim wyborem zarówno dla alergików, jak i astmatyków. Poduszka dla alergika powinna mieć możliwość prania w minimum 60°C, ponieważ w takiej temperaturze ginie większość roztoczy.

Coraz więcej modeli poduszek posiada zamek błyskawiczny umożliwiający dostosowanie wysokości oraz twardości, poprzez regulację ilości wypełnienia.

AMZ PODUSZKA MEDISENS PIKOWANA

MediSens to unikatowa kolekcja przyjazna alergikom i osobom cierpiącym na astmę bezpieczeństwo gwarantuje niespotykane na polskim rynku włókno wypełnienia sensifil posiadające prestiżowy atest ASTHMA&ALLERGY FRIENDLY dodatkowym atutem jest możliwość prania w temperaturze do 95 stopni C.

3. ODPOWIEDNIA KOŁDRA

Trzecią zasadą dobrego snu jest odpowiednio dobrana kołdra. Kołdra ma za zadanie zapewnić odpowiedni komforty cieplny podczas snu. Poza modelami przeznaczonymi na bardzo chłodne zimowe noce - kołdra zimowa, kołdra ciepła oraz modelami na ciepłe noce - kołdra letnia, kołdra super summer, dostępne są również tzw. kołdry całoroczne .

Czy wersja całoroczna będzie wystarczająca, czy lepiej posiadać model na zimę i na lato? Decyzja o tym, jaką kołdrę wybrać, powinna być podjęta przede wszystkim na podstawie własnych preferencji. Osoby wrażliwe na chłód, które potrzebują grubszego okrycia na noc, powinny zainwestować w dobrą jakościowo kołdrę zimową.
Ciekawym rozwiązaniem jest też kołdra 4 pory roku - jest to zestaw składający się z cienkiej kołdry na lato oraz grubszej na wiosnę i jesień, po spięciu obu kołder otrzymamy ciepłą kołdrę na zimę.

4. ODPOWIEDNIA ILOŚĆ SNU

Często zastanawiamy się jak długo powinniśmy spać, o której zasnąć i na którą godzinę nastawić budzik, aby czuć się wypoczętym. Zapotrzebowanie na sen jest cechą indywidualną, zależną od wieku, genów, aktywności fizycznej i umysłowej w ciągu dnia. Średnio zapotrzebowanie na sen wynosi 7-9 godzin na dobę dla osoby dorosłej.

Jak spać, aby organizm się zregenerował? Przede wszystkim powinniśmy spać w nocy i przy zgaszonym świetle, w spokoju - ograniczając możliwość wybudzania się, nieprzerwany sen najkorzystniej wpływa na organizm.

Skutki niedoboru snu:

- zaburzenia koncentracji,

- wahania nastroju,

- spowolnienie reakcji,

- pogorszenie pamięci,

- zaburzenia ciśnienia oraz inne zaburzenia zdrowia.

Odpowiednia ilość i jakość snu, wygodny materac, dobrze dobrana poduszka oraz dopasowana kołdra sprawią, że nasz organizm będzie odpowiednio wypoczęty i zrelaksowany, dzięki czemu będziemy czuć się pełni energii przez cały dzień.